یکی از دستگاه های نانوایی که امروزه  در نانوایی های صنعتی بسیار کاربرد دارد دستگاه خمیر پهن کن شش غلتکی نانوایی یا شاطر اتومات است. از این دستگاه نانوایی برای نازک کردن خمیر نانوایی استفاده می شود. از این دستگاه نانوایی می توانیم به همراه دو دستگاه نیمه اتوماتیک دوار و پهن کن خودکار خمیر نان استفاده کنیم.

هنگام استفاده از این دستگاه به همراه دستگاه نیمه اتوماتیک دوار، نانوا خمیر را پس از آنکه به صورت اتوماتیک برش خورد با دست به سطح پخت می گذارد. در واقع با استفاده از این دو دستگاه مرحله چانه کردن خمیر حذف می شود و دیگر به چانه زنی خمیر نیاز نداریم. همچنین اگر پهن کن خودکار خمیر نان در ابتدای دستگاه تونلی خودکار قرار گیرد خمیر پهن شده، به صورت خودکار به قسمت دستگاه پخت هدایت می شود. نکته مثبت استفاده از این دستگاه این است که دراین دستگاه نانوایی، ضخامت خمیر نان قابل تنظیم  و تغییر می باشد و سرعت عملکرد آن نیز با استفاده از اینورتر قابل کنترل است.

01

علاوه بر تمامی مزایای ذکر شده استفاده از این دستگاه نانوایی مزایای دیگری دارد که به صورت مختصر به آن اشاره می کنیم:

  • استفاده از این دستگاه نیازمندی به افزودنی های غیرمجاز مانند جوش شیرین ، جوهرقند و… .را از بین می برد.
  • وجود دستگاه اینورتر در این دستگاه نانوایی، باعث شده است تا مصرف انرژی برق بسیار کم باشد.
  • دستگاه خمیر پهن کن خودکار قابلیت تنظیم ارتفاع را دارد.
  • به دلیل حذف عامل انسانی در پخت نان با استفاده از این دستگاه نانوایی، سرعت پخت نان افزایش پیدا کرده و علاوه بر آن  به دلیل کم شدن دخالت دست این نان ها از کیفیت و  بهداشت بالاتری برخوردارند.
  • استفاده از این دستگاه آسان است و پیچیدگی خاصی ندارد به همین دلیل نیاز به کارگر ماهر و با تجربه در استفاده از این دستگاه تولید نان نیست.
  • نانی که با این دستگاه نانوایی پخت می شود از نمک کمتری برخوردار است و به همین دلیل از ماندگاری بیشتری برخوردار است. به همین دلیل دور ریز نان های پخته شده با این دستگاه کمتر بوده و ضایعات کمتری دارد.
  • نان پخت شده با این نوع دستگاه نانوایی به علت کاهش هزینه های اضافی از قیمت کمتر و مناسب تری برخوردار است.
  • این دستگاه این قابلیت را دارد که به اندازه نیاز به صورت دیجیتالی سرعتش را تغییر داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

خانه خدماتتماس ارتباط با ما
09132060615