رفع مشکل کیک های پخته نشده


اگر تا به حال با مشکلاتی نظیر اینکه پس از بیرون آوردن نان یا کیک از فر ، مواد آن از هم جدا می شوند، یا ضخامت آن بیش از حد می باشد و یا تا حدودی تر است در حالی که کیک باید پف کرده و خشک باشد، بوی تخم مرغ می دهد یا سایر موارد مواجه شده اید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

بخشی از این موارد ممکن است به خاطر خود دستور پخت باشد، اما دلیل عمده و رایج آن چیزی است که تاکنون به آن فکر نکرده اید: فر قنادی یا فر نان فانتزی مورد استفاده

یا اینطور نیز می توان بیان کرد که هنوز از قابلیت های فر قنادی خود مطلع نشده اید و زمان و دمای مناسب برای پخت را به طور صحیح تنظیم نکرده اید.

فرقی نمی کند که نانوای حرفه ای باشید یا آشپز معمولی، ولی مطمئنا حداقل یک بار قوانین پخت زیر را شنیده اید:

همواره ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قبل از پخت، قر را تا دمای مورد نظر گرم کنید تا اطمینان حاصل کنید هنگامی که سینی فر را داخل آن قرار می دهید، فر به دمای مورد نظر رسیده باشد. اگر همان لحظه ای که سینی را داخل فر قرار می دهید، فر را روشن کنید، فرآیند گرم شدن ( از دمای موجود به دمای مورد نظر ) لایه نازکی از پوسته بیرونی کیک را خواهد پخت در حالی که مرکز آن به دلیل اعمال گرمای کم پخته نمی شود. این موضوع باعث می شود که لایه بیرونی کیک سفت، ضخیم و بیش از حد پخته شود در حالی که مرکز آن خام بماند. به یاد داشته باشید پیش از قرار دادن کیک در فر قنادی حتما فر را از چند دقیقه قبل روشن و گرم کرده باشید.

همواره سینی فر را در مرکز فر قنادی یا فر نان فانتزی قرار دهید. اگر سینی ای که استفاده می کنید، بزرگ یا بلند می باشد باید میله های نگهدارنده فر را یک یا دو سطح پایین بیاورید تا اطمینان حاصل کنید که سینی همواره در مرکز فر قرار می گیرد.

همواره با اعمال گرمای بالا و پایین اقدام به پخت نان یا کیک کنید تا باعث شود که دما به طور یکدست در سراسر سینی پخش شود.

به یاد داشته باشید که آشنایی با فر قنادی و فر نان فانتزی کمک به بهتر شدن کیک و نان های شما می کند پس ابتدا میزان درجه حرارت و میزان درجه پخت فر خود را یاد بگیرید و سپس اقدام به پختن کیک های خوشمزه خود نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

خانه خدماتتماس ارتباط با ما
09132060615