انواع فر قنادی و روش کار آنها


پخت و پز کیک و شیرینی علاوه بر مهارت لازم نیازمند وسایل مربوطه مناسب هم میباشد در صورتی که بخواهید کیک و شیرنی هایی با کیفیت عالی بپزید قطعا نیازمند فر قنادی با حرارت مناسب هستید
فر قنادی و فر نان فانتزی در سایزهای مختلف و برای استفاده های مختلف در حد و اندازه صنعتی و یا خانگی عرضه میشود.
فر قنادی انواع مختلف دارد یک نوع آن گازی است و نوع دیگر آنها برقی است که سایز آنها بسته به حرارت آنها متفاوت است.
فر های برقی و گازی مزایا و معایب مختلفی دارند:
فر قنادی برقی به نسبت فر قنادی گازی دقیق تر است ولی از لحاظ اقتصادی قطعا به صرفه نیست از لحاظ پخش میزان حرارت فر قنادی گازی زودتر گرم میشود و زودتر هم سرد میشود.
فر قنادی معمولا دارای هواکش هایی هست که باعث میشود حرارت به طور یکسان در محفظه فر پخش کن این پخش یکسان حرارت از مهم ترین امکانات یک فر قنادی برای پختی با کیفیت عالی محسوب میشود.
معمولا کیک و شیرینی و یا خمیر نان هایی که حجم بیشتری دارند نیازمند این هستند در فر قنادی و یا فر نان فانتزی با یک حرارت متوسط و مدت زما بیشتری برای پخت داشته باشند.
و بعضی از شیرینی ها نیازمند این هستند که در فر قنادی با حرارت زیاد و با تایم کم پخته شوند.
در صورتی کیکی و یا شیرینی حرارتی نا مناسب در فر قنادی ببیند قطعا باعث میشود که کیک شما رویه ای پخته و برشته داشته باشد اما درونی خام و نپخته و این مساله به معنی این است که حرارت به طور یکسان به کیک شما نرسیده است و یا اینکه درجه و یا زمان پخت خود را اشتباه انتخاب کرده اید.
درجه حرارت فر قنادی و فر نان فانتزی اکثرا بر اساس فارنهایت است که شما میتوانید با یک فرمول ساده حرارت مورد نظر خود را به سانتی گراد پیدا کرده و از آن استفاده کنید.
برای اینکار عدد مورد نظر خود را که بر حسب فارنهایت است را منهای ۳۲ میکنیم و عددی که به دست می آید را بر ۱.۸ تقسیم میکنیم به همین ترتیب عدد به دست آمده بر حسب سانتی گراد است.

 

امکان ارسال نظر وجود ندارد!

خانه خدماتتماس ارتباط با ما
09132060615